MENÜ

 

Teljes Testszobrászat, avagy Pilates gépekkel

Miért, vannak gépek is? Csodálkozó tekintetek kíséretében gyakran megkapom ezt a kérdést.

Ha már pilateseztél,  tökéletesen tisztában vagy vele, mennyire hatékony a módszer. Na, ezt szorozd be százzal! Igen, a gépeken végzett edzés exponenciálisan hatékonyabb, mint a klasszikus matracos gyakorlás.

Tudod miért?

Ott van például a Reformer. Pontosan azt csinálja, amit a neve sugall: megreformálja a tested. Azért, mert ezen a gépen rugós ellenállással szemben dolgozunk, így a legegyszerűbb gyakorlat is új értelmet nyer. Nem is a rugók kihúzásában rejlik a lényeg, bár az sem feltétlenül egyszerű. Ami azonban az igazi kihívás, és amitől tényleg képes átalakulni a tested: a rugók visszaengedése – kontrollal. (Tudod, Pilates alapelvek ;)) Izomtanilag ez egy excentrikus terhelést jelent, egyszerűbben fogalmazva egy fékező erőt, amit sokkal hatékonyabban fejleszt, mint maga az eredeti erőkifejtés – jelesül a rugók kihúzása.

Ebből következik a Teljes Testszobrászat.

(Mellékszál: Írhatnám azt is, hogy Lélekkozmetika. Mert tudom én, hogy sportolás közben endorfin termelődik, de ennél biztosabban még soha nem éreztem – elképesztő örömérzettel tudom végezni a gépes edzést, és fülig érő szájjal szállok le róla. Különösen igaz ez a Jump Board-os edzésre.)

A Jump Board egy újabb kütyü, amit történetesen a Reformerrel szerelünk fel, és aminek segítségével tulajdonképpen hanyatt fekve kardiózunk. Óriási dolog ez! Az ízületi problémákkal szenvedők, a túlsúllyal küzdők, akik amúgy nemigen tudnának ugrálni – itt megtehetik. Még egyszer: hanyatt fekve. Ez az ugrálás ráadásul garantáltan mosolyt csal az arcodra.

És ha ez nem lenne elég…

Kipróbálhatod a talpkorrektort. Talpunk fontos szervünk, hiszen rajta keresztül érintkezünk a talajjal. Egyensúlytalanságai végigfutnak a testünkön, egészen a gerincünkig – érdemes tehát rendezni az itt felmerülő problémákat.

Végezhetsz tartásjavító, a test egyensúlyát helyreállító gyakorlatokat a Létrás hordón, amely eszközön kiválóan megnyitható a mellkas, nyújthatók a rövidült mellizmok vagy akár a csípő, fokozható a hajlékonyság.

És akkor ott van még a Szék :) Igazi erőfejlesztő, kőkemény gyakorlatsorokat lehet végezni rajta. A legjobb kondiban lévő vendégeknek is találunk rajta kihívást ;)

Mindezt egyénre szabva kapod, hiszen „minden test más, és minden test minden nap más.”

Előzetes bejelentkezéssel, a Lakihegyi Lakóparkban.

Keress bátran!

Lehetséges időpontok:

hétfő délután/este: 18, 19, 20 óra

szerda délután/este: 18, 19, 20 óra

hétköznap reggel: 7 óra

szombat délelőtt: 7, 8, 9, 10, 11, 12 óra.

 

Asztali nézet